February 15, 2011

A sock fever

Easy stockinette socks
Seems I can't stop knitting socks. The plain sticknette pair is done and I decided to exhume an old pair that I never got to finish. The Black Death socks (so called because kniting socks in black wasn't probabily the rightest idea) were started in december 2009, but after finishing the first sock I just dropped them and left no note (!!) about how I made heel ant toe. I just know that I didnì't use my standard methods, so I guess reproducing the first will not be just that easy.

3 comments:

  1. Mah...i calzini sono qualcosa di insondabile per me...ma prima o poi ne capirò la magia e mi deciderò a farne un paio anch'io...;)

    ReplyDelete
  2. Mah, sai: per me i calzini sono quella cosa eternamente mutabile (hanno le stesse caratteristiche di complessità e variabilità di costruzione dei maglioni), ma che puoi infilare in borsa e lavorare un po' dove ti capita senza che ti portino via spazio (ottimi per viaggiare, per esempio). Poi, i filati da calzini sono colorati e divertenti e da quando mi faccio le mie calze non ho più freddo ai piedi.

    ReplyDelete
  3. Ecco....quest'ultimo sì che potrebbe essere un valido argomento! ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...